پتینه کاری در نیاوران

پتینه کاری در نیاوران
پتینه کاری در نیاوران

پتینه کاری از جمله هنرهایی است که در حوزه دکوراسیون داخلی رونق بسیاری دارد. هنر پتینه کاری به معنای زیبایی بخشی انواع لوازم، دیوار و فضا می باشد که به کمک رنگ ها و جنس های مخصوص انجام می شود. همواره پتینه یکی از بهترین گزینه ها برای زیباسازی و افزایش جذاببیت منازل بوده است و در ساختمان سازی پس از نقاشی، بر روی برخی از قسمت های ساختمان انجام می شود.

پتینه چیست؟

پتینه در واقع پوششی هنرمندانه است که سبب افزایش زیبایی و جذابیت می گردد. هنر پتینه اصالتا ایتالیایی است. در ایتالیای قدیم، حرفه پتینه کاری شامل استفاده از تکنیک کهنگی در رنگ، طرح بناها و یا تغییر ظاهر ظروف بر اساس طرح و رنگ قدیمی و سنتی می‌شد.

پتینه به طور کلی روی یک رنگ پس‌ زمینه که می‌تواند رنگ روغنی، پلاستیک یا اکریلیک باشد اجرا می‌شود. این طرح‌ها می‌توانند برجسته یا فلت باشند که بسته به دکوراسیون داخلی مدنظر باید نوع آن انتخاب شود.

پتینه کاری هنری است که با استفاده از رنگ‌های دکوراتیو به کمک ابزار روی سطوح مختلف، بافت خاصی را ایجاد کرده و اجازه استفاده دوباره از ظروف قدیمی را نیز به ما می‌دهد.

انواع پتینه کاری ساختمان در نیاوران

پتینه کاری در نیاوران
پتینه کاری در نیاوران

پتینه کاری در نیاوران مدرن

در روش پتینه کاری مدرن، طرح‌های جدید با روش های پتینه کاری ساختمان ترکیب می شود. مجموعه این ترکیب بسیار جذاب است. در نقش‌های مدرن‌ تر پتینه از پوشش ابروبادی، آسمان، طبیعت یا طرح فرشته به عنوان الگوی پوششی استفاده می‌شود. از مزایای پتینه کاری مدرن اینست که روی هر سطحی قابلیت اجرا دارد از قبیل پتينه ديوار گچی، رنگ‌خورده یا کاغذ دیواری شده گرفته، تا سطوح وسایل چوبی خانه یا ستون‌ها.

خواندن
ارزان ترین پتینه کاری در جردن + لیست قیمت ها + منصف ترین - 09195371801

پتینه کاری کلاسیک

پتینه کاری کلاسیک جلوه کهنه و قدیمی به کار می بخشد که عموما در این سبک از پتینه از رنگ های طلایی استفاده می شود. پتینه کاری کلاسیک مورد توجه افرادی است که تمایل بسیاری به کهنه جلوه دادن وسایل و لوازم دارند.

پتینه کاری ساختمان

یکی از هنرهای ساختمانی، پتینه کاری ساختمان است که نقش مهمی در ایجاد تغییرات در دکوراسیون و خلق نقش های رنگارنگ دارد. پتینه ساختمان بر روی دیوار و سقف انجام می شود که در دو سبک مدرن و کلاسیک انجام می شود. اغلب به جای نقاشی ساختمان ساده از هنر پتینه کاری استفاده کنند بدین وسیله عیار محل زندگی افراد نیز چندین برابر می شود.

انواع روش های پتینه کاری

پتینه با اسفنج

پتینه با اسفنج یکی از پرکاربردترین روش های پتینه کاری است. بدین صورت است که نقاش با آغشته کردن اسفنج به ترکیب رنگ مورد نظر و سپس تماس آن با سطح می تواند الگوهای خاصی را ترسیم کند . این الگو بسیار ساده و ابتدایی و در عین حال پراستفاده است.

پتینه با ورق طلا

پتینه با ورق طلا یکی دیگر از روش های پتینه کاری است. نحوه انجام آن به این صورت است که ابتدا باید سطح مورد نظر را با رنگ روغن یا اکریلیک رنگ کنید پس از خشک شدن رنگ، چسب ورقه‌ ی زینتی را با آب رقیق نمایید و آن را با قلمو بر روی سطح مورد نظر بزنید.

پتینه کاری با پارچه

در روش پتینه کاری با پارچه بهتر است از پارچه های نخی و حتی پلاستیکی استفاده شود.  نحوه استفاده از این الگو به این صورت است که ابتدا دیوار را به رنگ مورد نظر آغشته میکنیم و سپس پارچه کاملاً تمیز را در دست خود مچاله میکنیم و با ضربات آهسته و متوالی طرح مورد نظر را روی سطح اجرا میکنیم .

خواندن
منصف ترین پتینه کاری در ورامین - بهترین نقاش : 09195371801

پتینه کاری با کاردک

با استفاده از یک کاردک تیز، رنگ را از روی دیوار بردارید . به طور کلی هر چقدر با قدرت بیشتری کاردک را بر روی دیوار بکشید کیفیت کار بهتر می شود و سطح قدیمی تر دیده می شود .

پتینه برجسته

از بهترین روش‌ های برجسته‌ کردن دیوار یا سقف خانه، پتینه برجسته می باشد. یکی از محبوب ترین الگوهای پتینه سازی برجسته، پتینه گل برجسته است که بر روی دیوار اجرا می شود.

مزایای پتینه کاری

  • از هنر پتینه می توانیم در تمام قسمت های خانه استفاده کنیم .
  • دارای عمر مفید بالایی است و میتواند نمای خانه را به طور کلی تغییر دهد .
  • دارای الگوها و مدلهای مختلفی است که میتوانید آزاده مدل خود را انتخاب کنید .
  • از نظر هزینه مقرون به صرفه است .
  • قابل شستشو (البته در پتینه آکریلیک باید توجه لازم به کار رود چراکه آب حلال رنگ آکریلیک میباشد) .
  • اجرا یا اعمال پتینه در کوتاه‌ ترین زمان بر دیوارها و حتی سقف .
  • قابلیت خشک شدن سریع به همراه قابلیت پوشش ایرادات مختلف دیوار مانند ترک‌ ها و پوسته‌ شدن رنگ و گچ و غیره .

پتینه کاری روی سقف

سقف یکی از جاهایی است که می توان با پتینه و نقاشی های مخصوص، به آن زیبایی بسیار زیادی بخشید. کار هایی که می توان روی سقف اجرا کرد عبارت است از :

  1. پتینه کاری طرح فرشته
  2. طرح ابر و باد
  3. طرح آسمان
  4. طرح گل های طبیعت

نکات مهم در پتینه کاری

  • در انتخاب طرح و نوع پتینه عجله نداشته باشید، و خوب به آن فکر کنید. هماهنگی طرح پتینه کاری با لوازم خانه یک فاکتور مهم در پتینه کاری ساختمان و دیوار است. برای کسب نتایج جذاب‌تر می‌توانید با افراد متخصص در زمینه دکوراسیون و پتینه کاری مشورت کنید.
  • توصیه می‌کنیم که بدون مشاهده چند نمونه‌کار پتینه کاری سراغ طراحی دکوراسیون داخلی با این تکنیک نروید.
خواندن
پتینه کاری در نمک آبرود قدم به قدم

قیمت پتینه کاری ساختمان

یکی از سوالاتی که ممکن است قبل از انجام پتینه کاری ایجاد شود، قیمت پتینه کاری ساختمان است. کیفیت اجرای کار، استاد پتینه کار خوب و کاربلد و استفاده از متریال مرغوب و درجه یک، از موارد تعیین کننده میزان هزینه پتینه است.

پتینه کاری امری بسیار حساس است و لازم است دقت بیشتری اعمال شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست

تماس سریع با استادکار